יום רביעי, 21 ביולי 2010

השקיית צמחים – רעיונות לחיסכון במים

השקיית צמחים בקיץ – כיצד ומתי כדאי להשקות? איך אפשר לחסוך במים ולא לוותר על השקיית צמחים נאותה כך שהם לא יתייבשו בחום. השקיית צמחים בחורף ובקיץ – מה ההבדלים?
יש לנו כמה רעיונות לחיסכון במים בכל הקשור לגידול, השקיית צמחים וטיפול בגינה או עציצים.
ראשית, אפשר להשקות צמחים במים ממוחזרים. תלוי אלו צמחים ואלו מים, אבל אפשרי.
מחסור המים בישראל הוא כה קשה, שכולנו חוששים שמקורות המים שלנו פשוט יתייבשו בקרוב. חיסכון במים נדרש בכל מקום בבית ובסביבות ציבוריות, ולכן גם הגינה שלנו, השקיית צמחים בבית או בחצר, הם מקור לצימצום וחיסכון במים.
ישנם מתקני סינון מים שיכולים לטהר מים שנעשה בהם שימוש לרחצה או שטיפה, ולהפכם למי השקייה מתאימים לצמחים.
ממש לא רק קקטוס: אפשר לתכנן מראש צמחייה חסכונית במים, אם מדובר בצמחיית גינה או צמחים בעציצים ואדניות. צמחים חסכוניים במים יכולים להיות ירוקים, צבעוניים, מלאי חיות וריח נעים ואינם דורשים השקיה מרובה.
דשא טבעי ניתן להחליף בדשא סינטטי שעלותו היקרה, הראשונית, משתלמת בטווח הארוך בשל החיסכון במים, החיסכון בטיפול שוטף בדשא וכמובן היתרון העיקרי – שהדשא שלנו, ולא רק של השכן, ירוק ומטופח כל השנה.
אין גרוע יותר מצמחייה לא מטופלת. צמחים לא מטופלים, שלא השקו אותם כראוי והם נבולים או יבשים מעניקים מראה מוזנח לכל החצר או החלון (במקרה שהצמחיה שלכם מבוססת על אדניות), מראה לא נעים.
ניתן לשלב בגינה, מרפסת או כל פינה בבית שרוצים להשיג בה מראה ירוק של טבע, מספר צמחים טבעיים חסכוניים במים ומספר צמחים מלאכותיים או אלמנטים דוממים בגינה, כמו מסלעה, שביל חצץ או חיפויי קרקע שונים במקום דשא או צמחיה.
מערכת השקייה ממוחשבת יכולה לחסוך מים, אנו קובעים מראש את שעות ההשקייה ושולטים בכמות המים, כמובן שיש לשנות את שעון ההשקייה בהתאם לעונות השנה וצרכי צמחים שונים.
אם תרכזו יחד צמחים בעלי צרכי השקייה דומים תוכלו להשיג יעילות רבה יותר בהשקייה.

איך לבחור צמחים לבית , צמחים