יום שלישי, 1 ביוני 2010

איך לבחור צמחים לבית

כשאנו נכנסים למשתלה לבחור צמחים לבית, למשרד, למרפסת, לגינה או למתנה לחברים לבית, אנו נדהמים מהמבחר ובדרך כלל צריכים עזרה בבחירה, עיצוב או הוראות טיפול בצמח.
עם הכניסה למשתלה אופפת אותנו תחושת שלווה ושמחה שאפשר לקבל רק מהרעננות הזו, של צמחייה ירוקה וריחנית שעוטפת את הסביבה שלנו. פעמים רבות אנו נרצה לקחת איתנו הביתה בדיוק את התחושה הזו, שהרגשנו במשתלה, של טבע, ריח טוב והרמוניה.
זו בדיוק האווירה שאנו יכולים ליצור ולקבל כשאנו מכניסים צמחים חיים הביתה או לחצר שלנו. צמחים רעננים מוסיפים ירוק בעיניים, שמחה ואווירה טבעית מרגיעה.
אבל איך, איך בוחרים צמחים מתאימים לבית, כאלה שיתנו לנו בדיוק את ההרגשה המיוחדת הזו, שישדרגו את החיים שלנו ולו במעט, שישפרו את האווירה ויכניסו תחושה מרגיעה והרמונית הביתה?
קנייה מתחילה בדרך כלל באיזו פנטזיה להפוך לגנן חובב שיטפל בעציצים או בצמחים ומסתיימת פעמים רבות בעציץ נבול שלא טיפלנו בו כראוי, אז איך בוחרים צמחים לבית שיתאימו לנו וישמרו על הרעננות שלהם?
חישבו היכן אתם רוצים למקם את הצמחים שתקנו: בבית, בסלון, במטבח, בחצר, מרפסת, גינה או משרד? לכל המיקומים הללו יתאימו צמחים שונים ודרכי טיפול שונות: מידת האור, החום, חשיפה לשמש, השקייה, דישון וטיפול מתאים.
חישבו על גודל וצורה: עציץ קטן או שתיל שיהפוך לעץ בינוני מצרכים מיקומים שונים, שטח שונה וטיפול אחר.
חישבו על הצבעים: האם אתם מחפשים צמחים ירוקים או צמחים שיוסיפו צבעים נוספים לצמחייה קיימת שכבר יש לכם?
האם אתם רוצים צמחי תבלין, עצי פרי או שתילים, או צמחי נוי?
מה מידת הטיפול וההשקעה שאתם יכולים להשקיע בצמחים שתקנו: בררו במשתלה ושאלו איזה טיפול דורש צמח שאתם מתעניינים בקנייתו, ואל תקנו צמח שדורש טיפול רב אם אינכם מסוגלים להתמיד בטיפול או אינכם נהנים מהטיפול בצמחים.
אם זה המצב, בקשו מהמשתלה שיכוונו אתכם לבחירת צמחים שאינם דורשים טיפול רב, צמחים עמידים יחסית.
האם אתם רוצים צמחים לקישוט פנים הבית? בקשו צמחים לפנים הבית, צמחים שאינם צריכים אור חזק או סידור צמחים שיתאים לשולחן או לפינה בבית.
ישנם צמחים רבים שמתאימים בתור מתנה כמו עציצי פרי, סידור לאקי במבוק וכדומה. בקשו שיכוונו אתכם ויראו לכם צמחים המתאימים בתור מתנה.
בדקו מחירים וחישבו על כלי הכיבול המתאים לכם: עציץ, אגרטל, צבעים וגדלים. בקשו שיראו לכם עיצובים שונים ואפשרויות שונות לסידור וקישוט, אבני קישוט, מכילים מיוחדים וכדומה ובחישבו איזה עיצוב הייתם רוצים לראות בבית או במשרד שלכם.